KÖPVILLKOR

Dessa villkor skall tillämpas för webbplatserna www.comfydence.se, www.comfydence.eu och försäljningen av Comfydence ABs produkter på dessa webbplatser.

1. Information om oss

    • Comfydence AB, organisationsnummer 559257-8123, Dalgårdsvägen 7, 121 33 ENSKEDEDALEN. E-post: hey@comfydence.se
    • Comfydence AB är registrerade för VOEC i Norge (Value added tax on E-commerce)
    • Epost till hey@comfydence.se besvaras inom 48 timmar. För frågor angående pågående eller lagda beställningar hänvisar vi till service@comfydence.se

2. Beställning

    • Vid slutförd beställning skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. I bekräftelsen finns uppgifter om produkten, pris, fakturerings- och leveransadress.
    • Kontrollera orderbekräftelsen och vid fel så ska vi omgående kontaktas via e-post service@comfydence.se
    • Om kund inte fått orderbekräftelse inom 48 timmar skall vår kundtjänst kontaktas.
    • Betalningar för beställning på webbplatserna hanteras med betallösning beroende på var beställning genomförs. För beställningar från Sverige finns alternativen Swish och betal-/kreditkort via Stripe.
    • Betalning hanteras & administreras genom den betallösning som kund väljer i kassan.
    • Fraktkostnaden är beroende av fraktval och redovisas i samband med utcheckning.
    • För paket som ej hämtats ut debiteras en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som det orsakar oss att skicka ut paketet, samt kostnaderna för att motta det i retur. Vid ånger när paketet redan har skickats från oss, måste paketet hämtas ut och därefter skickas tillbaka till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
    • Presentkort har giltighetstid 1 år från och med köp.

3. Leverans

    • Vi behandlar beställningar inom 48 timmar eller nästföljande vardag. När ordern har behandlats är leveranstiden beroende på fraktval. Om paketet går till ombud får kund en avisering via e-post eller sms.  Om det uppstår försening kontakta oss på service@comfydence.se
    • För order över med varuvärde över 900 Sek gäller enbart fraktalternativ med verifierat mottagande (ombud eller hemleverans).
    • I leveransen ingår en föradresserad returfraktsedel som gäller frakt inom Sverige. I händelse av nyttjande av ångerrätt debiteras kunden för använd retursedel i samband med återbetalning. Vid godkända reklamationer står Comfydence för returkostnaden.

4. Priser

    • Alla priser är angivna inklusive lagstadgad moms i enlighet med svensk momslagstiftning, OSS – One Stop Shopping inom EU och VOEC för priser till Norge. Priser på produkter som levereras till Åland innehåller inte moms, kunden svarar där själv för importkostnader/tull.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av leverantör eller feltryck. Vi förbehåller oss rätten att justera priset.
    • Eventuella rabatter kan inte appliceras på köp av presentkort.
    • Erhållna rabatter kan påverkas vid returer om rabatten haft ett minsta antal trosor för att utfalla. Om inte kvantitetskrav motsvaras av kvarvarande antal i order, så debiteras motsvarande erhållen rabatt i ev återbetalning.

5. Garanti

    • För den första trosa kund köper erbjuder vi en unik 60 dagars prova på garanti. Skulle kunden inte vara nöjd, så får den pengarna tillbaka för varans värde. Detta gäller inte fraktkostnaden. Vid flera trosor i samma köp, gäller garantin endast en av varorna. Kontakta oss på service@comfydence.se för att få returen godkänd – ange ordernummer för att få snabb hjälp.
    • Om kund vill utnyttja garanti för vara som betalats med en gåvokod/presentkort, så får kunden ett tillgodohavande som kan lösas in mot andra varor i shopen på Comfydence.se

6. Ångerrätt och byten

    • Kund har rätt att ångra sitt köp inom 60 dagar från varans mottagande.
    • Kunden behöver meddela oss att den vill använda ångerrätten genom att skicka ett e-post till service@comfydence.se. Meddela namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som ska returneras.
    • Varan skall returneras inom 60 dagar från mottagande.
    • Varan skall returneras i samma skick som vid erhållande, dvs ny och oanvänd. På Comfydence trosor ska hygiensticker sitta kvar i trosan. Varan skall returneras i sin ursprungliga förpackning, packas väl och ha eventuella taggar/etiketter kvar.
    • Kund står för returkostnaden. Tillsammans med leverans erhåller kunder inom Sverige en föradresserad retursedel. Retursedeln gör det enkelt att returnera och spåra försändelsen. Kostnaden för använd retursedel debiteras i samband med eventuell återbetalning. Se prisuppgifter under frakt & leverans.
    • Utöver den första produkten som kunden köper (se Garanti), förfaller ångerrätten om Kunden har börjat använda produkten/produkterna under ångerfristen och/eller tagit bort plomberingen från produkten/produkterna och/eller att produkten tagit skada.
    • Varor som köpts med presentkort återbetalas inte i kontanter utan kan endast bytas in mot varor i sortimentet eller tillgodohavande.
    • Byten av storlek eller modell hanteras inom ramen för ångerrätten. Kunden returnerar och lägger själv ny order på den önskade produkten, då retur och ny order inte kan hanteras i samma transaktion.
    • Kund återbetalas senast 10 arbetsdagar efter mottagen retur.
    • Se mer om den lagstiftade ångerrätten på konsumentverkets hemsida.

7. Reklamation

    • Vi kontrollerar och kvalitetstestar alltid alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara defekt eller vara felexpedierad åtar vi oss i enlighet med konsumentköpslagen att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Kund behöver kontakta oss för godkännande av reklamation.
    • Kund skall meddela oss omedelbart efter det att felet upptäckts. Skicka meddelande till service@comfydence.se och uppge namn, adress, e-post, ordernummer och beskriv felet.
    • För att returnera den felaktiga produkten kan kunden använda den i leveransen bifogade retursedeln. Om reklamationen godkänns står Comfydence för kostnaden. I fall då reklamationen inte godkänns står kund själv för returfrakten.
    • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller skicka en annan likvärdig produkt återbetalar vi den felaktiga produkten i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen.
    • Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden. ARN.se

8. Ansvarsbegränsning

    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure).
    • Vi tar inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av leverantörer och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då varje vara är ett hantverk och de skiljer sig naturligt åt. Viss färgskillnad kan också förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.

10. Ändringar i villkoren

    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Villkoren anses accepterade i samband med order eller användning av funktioner på webbplatsen.

11. Tvister & lag

    • Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se ARN.se. För boende i annat EU land kan kund lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister.
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ovan nämnda instanser
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.