Återbetalningspolicy

Vi hoppas förstås att du ska bli nöjd med ditt köp från Comfydence. Om du ändå skulle behöva returnera något, så förklarar vi här vår returpolicy och kommer med goda råd. För fullständiga köpvillkor se här.

Prova alltid med hygiensticker
Prova alltid trosan med hygienstickern kvar och dina egna underkläder på. Ta inte bort något eller släng innan du vet om du vill behålla produkten. Spara också returfraktsedeln du fick, om du behöver returnera senare.

Godkänd retur och återbetalning
Meddela oss alltid via epost till service@comfydence.se om du vill returnera en vara. Ange ditt ordernummer, berätta vad du returnerar och varför. Vid återbetalning drar vi av för eventuella rabatter som du fått vid köpet, om du inte längre uppfyller kriterierna för rabatten. Vi återbetalar inte fraktkostnaden från beställningen. Återbetalningen görs inom 10 dagar från att returen registrerats hos vårt lager. Återbetalning förutsätter en på förhand godkänd retur enligt någon av följande:

Reklamation
Skulle det finnas något fel på den eller de produkter du beställt, så har du alltid möjlighet att reklamera ditt köp. Fota om möjligt felet och maila till oss. Vid godkänd reklamation står Comfydence för returfrakt. Vid godkänd reklamation erbjuds i första hand en ersättningsvara som skickas till dig utan kostnad.

Ångerrätt
Du kan ångra hela eller delar av ditt köp inom 60 dagar från att du mottagit leveransen förutsatt att produkterna är oanvända, att hygiensticker, påsen och samtliga etiketter finns kvar.

Prova-på-garanti
Prova-på-garantin gäller i 60 dagar från att du mottagit din leverans. Garantin avser en trosa och din första beställning. Med garantin kan du prova trosans funktion för att se om den passar dina behov. Köper du fler trosor i samma beställning, så gäller ändå garantin enbart en av trosorna.

Gör din retur så här

Kontakta oss på service@comfydence.se enligt anvisningar ovan och invänta svar. Packa dina trosor med förpackning och etiketter i påsen de kom i eller annan brevpåse. Lägg i en lapp med ditt namn och ordernummer – så att vi kan identifiera ärendet och göra eventuell återbetalning. Om din leveransadress var i Sverige, så fick du en returfraktsedel, klistra den över adresslappen på påsen. Försegla och lämna in försändelsen hos ombud eller i gul brevlåda.

När din retur inkommit till vårt lager återbetalar vi inom 10 arbetsdagar. Vid använd retursedel debiterar vi en kostnad för returfrakt om 65 kr i samband med återbetalning. Tänk också på att vi inte återbetalar frakten som betalades vid beställningen.

Om du inte vill använda returfraktsedeln eller om din leveransadress inte var i Sverige behöver du själv hantera adressering och porto. Skicka till:

Comfydence AB, c/o Expresspack, Risängsgatan 4 port D, 504 68 Borås – Sverige. 

Vid frågor kring returer eller vår returpolicy, maila oss på service@comfydence.se