Returpolicy

Vi hoppas förstås att du ska bli nöjd med ditt köp från Comfydence. Om du ändå skulle behöva returnera något, så förklarar vi här vår returpolicy och kommer med goda råd. För fullständiga köpvillkor se här.

Prova alltid med hygiensticker

Prova alltid trosan med hygienstickern kvar och dina egna underkläder på. Ta inte bort något eller släng innan du vet om du vill behålla produkten. Spara också returfraktsedeln du fick, om du behöver returnera senare.

Godkänd retur och återbetalning

Meddela oss alltid via epost till service@comfydence.se om du vill returnera en vara. Ange ditt ordernummer, berätta vad du returnerar och varför. Återbetalning förutsätter en på förhand godkänd retur enligt någon av följande:

Reklamation

Skulle det finnas något fel på den eller de produkter du beställt, så har du alltid möjlighet att reklamera ditt köp. Fota om möjligt felet och maila till oss. Vid godkänd reklamation står Comfydence för returfrakt.

Ångerrätt

Du kan ångra hela eller delar av ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit leveransen förutsatt att produkterna är oanvända, att hygiensticker, påsen och samtliga etiketter finns kvar.

Prova-på-garanti

Prova-på-garantin gäller i 60 dagar från att du mottagit din leverans. Garantin avser en trosa och din första beställning. Med garantin kan du prova trosans funktion för att se om den passar dina behov. Köper du fler trosor i samma beställning, så gäller ändå garantin enbart en av trosorna.

Gör din retur så här

Kontakta oss på service@comfydence.se enligt anvisningar ovan och invänta svar. Packa dina trosor med förpackning och etiketter i påsen de kom i eller annan brevpåse. Lägg i en lapp med ditt namn och ordernummer – så att vi kan identifiera ärendet och göra eventuell återbetalning. I din leverans fick du en returfraktsedel, klistra den över adresslappen på påsen. Försegla och lämna in försändelsen hos ombud eller i gul brevlåda.

När din retur inkommit till vårt lager återbetalar vi inom 10 arbetsdagar. Vid använd retursedel debiterar vi en kostnad för frakt i samband med återbetalning.

Vill du hellre adressera och frankera själv, så går det bra.

Skicka till: Expresspack Sweden AB, Att Comfydence, Vevgatan 1, 504 64 Borås. 

Du som gjort ditt köp mellan den 17-24 November kan ha problem att lämna in returförsändelsen hos Postombud. Försändelsen kan läggas direkt i brevlåda utan att registreras hos ombudet och ändå nå oss. Skulle du hellre vilja ha en ny retursedel för att kunna få kvittens vid inlämning, kontakta oss på service@comfydence.se

Vid frågor kring returer eller vår returpolicy, maila oss på service@comfydence.se