KÖPVILLKOR

Dessa villkor skall tillämpas för webbplatsen www.comfydence.se och försäljningen av Comfydence ABs produkter på denna webbplats.

1. Information om oss

2. Beställning

    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings och leveransadress.
    • Kontrollera orderbekräftelsen och hittar du något fel så kontakta oss omgående via e-post service@comfydence.se
    • Har du inte fått någon orderbekräftelse inom 48 timmar skall du kontakta vår kundtjänst.
    • När du genomför beställning på vår hemsida kan du betala med Swish alternativt betal-/kreditkort via Stripe.
    • Betalning hanteras & administreras genom den betallösning som kund väljer i kassan.
    • Fraktkostnaden är beroende av ditt fraktval och redovisas i samband med utcheckning.
    • För paket som ej hämtats ut debiteras en avgift på 350 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som det orsakar oss att skicka ut paketet, samt kostnaderna för att motta det i retur. Om du ångrat dig när paketet redan har skickats från oss, måste du hämta ut paketet och därefter skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
    • Presentkort har giltighetstid 1 år från och med köp.

3. Leverans

    • Vi behandlar din beställning inom 48 timmar eller nästföljande vardag. När ordern har behandlats är leveranstiden beroende på ditt fraktval. Om paketet går till ditt ombud får du en avisering via e-post eller sms.  Om det uppstår försening kontakta oss på service@comfydence.se

4. Priser

    • Alla priser är angivna inklusive moms
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av leverantör eller feltryck. Vi förbehåller oss rätten att justera priset.
    • Eventuella rabatter kan inte appliceras på köp av presentkort.

5. Garanti

    • För den första trosa du köper erbjuder vi en unik 60 dagars prova på garanti. Skulle du inte vara nöjd, så får du pengarna tillbaka för varans värde. Detta gäller inte fraktkostnaden. Har du köpt flera trosor i samma köp, gäller garantin endast en av varorna. Kontakta oss på service@comfydence.se – ange ditt ordernummer för att få snabb hjälp.
    • Om du vill utnyttja garanti för vara som betalats med en gåvokod/presentkort, så får du ett tillgodohavande som kan lösas in mot andra varor i shopen på Comfydence.se

6.Ångerrätt och byten

    • Som kund har du rätten att ångra dig inom 14 dagar från det att du tagit emot varan.
    • Du behöver meddela oss att du ångrat dig genom att skicka ett e-post till service@comfydence.se. Meddela namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera.
    • Varan skall returneras inom 14 dagar från det att du tagit emot varan.
    • Varan skall returneras i samma skick som du fick den, dvs ny och oanvänd. På Comfydence trosor ska hygiensticker sitta kvar i trosan. Varan skall returneras i sin ursprungliga förpackning, packas väl och ha eventuella taggar kvar.
    • Kund står för returkostnaden.
    • Utöver den första produkten som kunden köper (se Garanti), förfaller ångerrätten om Kunden har börjat använda produkten/produkterna under ångerfristen och/eller tagit bort plomberingen från produkten/produkterna och/eller att produkten tagit skada.
    • Varor som köpts med presentkort återbetalas inte i kontanter utan kan endast bytas in mot varor i sortimentet eller tillgodohavande.
    • Byten av storlek eller modell hanteras inom ramen för ångerrätten. Kund återbetalas när produkten kommit i retur till oss och kunden lägger själv ny order på önskade produkten, då retur och ny order inte kan hanteras i samma transaktion.
    • Se mer om den lagstiftade ångerrätten på konsumentverkets hemsida.

7. Reklamation

    • Vi kontrollerar och kvalitetstestar alltid alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara defekt eller vara felexpedierad åtar vi oss i enlighet med konsumentköpslagen att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Du behöver kontakta oss för godkännande av retur.
    • Du skall meddela oss omedelbart efter det att felet upptäckts. Skicka meddelande till service@comfydence.se och uppge namn, din adress, e-post, ordernummer och beskriv felet.
    • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller skicka en annan likvärdig produkt återbetalar vi dig för den felaktiga produkten i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • När vi mottagit returen kommer vi att göra en återbetalning inom 14 dagar. Vi gör alltid en bedömning av de returnerade varorna – om produkten är trasig, repig, använd eller försenad kommer det att påverka återbetalningen.
    • Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden. ARN.se

8. Ansvarsbegränsning

    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure).
    • Vi tar inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av leverantörer och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då varje vara är ett hantverk och de skiljer sig naturligt åt. Viss färgskillnad kan också förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.

10. Ändringar i villkoren

    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webplatsen.

11. Tvister & lag

    • Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se ARN.se. För boende i annat EU land kan kund lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister.
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ovan nämnda instanser
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.